ایمیل مارکتینگ

چرا نباید برای ایمیل مارکتینگ، لیست ایمیل خریداری کنیم؟

خرید لیست ایمیل، یک پیشنهاد پرتکرار در ابتدای ایمیل مارکتینگه. خیلی از شرکت‌های بازاریابی ایمیلی و دیجیتال مارکتینگ، به کسب‌و‌کارها توصیه می‌کنن که برای افزایش فروش محصولات و خدمات خودشون، از بانک‌های ایمیل، استفاده کنن.

شنیدن کلمه افزایش فروش و درآمد بیشتر، ممکنه برای خیلی‌ها وسوسه‌کننده باشه، اما موضوعی که کمتر بهش توجه میشه، میزان تاثیرگذاری این ایمیل‌هاست.

درسته که ما برای شروع بازاریابی و کسب درآمد به مخاطب نیاز داریم، ولی هر فردی که اطراف ما وجود داره لزوماً یک مشتری نیست.

در این مقاله قصد داریم تا شما رو با معایب خرید لیست ایمیل آشنا کنیم و به بررسی دلایل این کار بپردازیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستین که برای خرید لیست ایمیل تردید دارین، پیشنهاد می‌کنیم قبل از هر کاری تا آخر این محتوا همراه ما باشین.

چرا خرید لیست ایمیل به ضرر کسب‌و‌کار است؟

همون طور که در ابتدای مقاله هم به این موضوع اشاره کردیم، همه کسب‌وکارها برای فروش خدمات و محصولات خودشون به مشتری نیاز دارن.

اما موضوعی که مطرح میشه اینه که همه افراد یک جامعه مشتری‌های ما به حساب نمیان و به محصولات و خدمات ما نیاز ندارن.

بزرگ‌ترین مشکل خرید لیست ایمیل آماده دقیقاً همینه، صاحبان اون ایمیل‌ها، مخاطبان هدف شما نیستن!

به جز این مورد، دلایل دیگه‌ای هم برای بی‌فایده بودن و استفاده نکردن از لیست ایمیل وجود داره که در ادامه اون‌ها رو بررسی می‌کنیم.

۱. مخاطب با شما آشنا نیست

به احتمال زیاد، شما هم لیست ایمیل خودتون رو از طریق شرکت‌های بازاریابی، واسطه‌ها یا سایر روش‌های مشابه خریداری می‌کنید.

اکثر فروشنده‌ها سعی می‌کنن تا صحیح بودن ایمیل‌ها و راه‌های به دست آوردن اون رو برای شما اثبات کنن. اگر از این موضوع مهم بگذریم و درست بودن همه ایمیل‌ها رو باور کنیم، تازه یک مشکل بزرگ دیگه به وجود میاد.

مشکل اینه که مخاطب، هیچ شناختی از شما نداره و باهاتون آشنا نیست؛ بنابراین با دریافت کردن و دیدن ایمیل شما، قطعاً توجهی بهش نمی‌کنه.

تازه، این در حالیه که خوش‌بینانه به این قضیه نگاه کنیم و امیدوار باشیم که اون فرد، ایمیل شما رو به عنوان یک هرزنامه علامت‌گذاری نکنه.

۲. ایمیل‌ها معتبر نیستند.

ایمیل و اطلاعات مخاطب برای کسب‌وکارها، مثل یک گنجه و هیچ‌کس حاضر نیست این گنج رو به سادگی از دست بده. درسته که موقع خرید لیست ایمیل، با تعریف‌های زیادی مواجه هستین، اما بیاین کمی با هم صادق باشیم.

اگر ایمیل‌های موجود در لیست، از راه درستی جمع‌آوری شده باشن، به احتمال زیاد به‌دردنخور و نامعتبر هستن.

دلیل این حرف چیه؟

جواب، همون گنجیه که در موردش صحبت کردیم. آدرس ایمیل یک فرد، تا زمانی که راه دریافت پیام رو باز بذاره، به‌درد می‌خوره.

پس صاحب کسب‌وکار، این ایمیل ارزشمند رو از دست نمیده و اون رو برای خودش نگه می‌داره. اما درست زمانی که آدرس مربوطه، پیام‌ها رو به عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کنه و راه دریافت ایمیل رو ببنده، دیگه به‌دردبخور و کاربردی نیست.

در نتیجه چه اتفاقی میفته؟

صاحب کسب‌وکار، اون ایمیل رو در یک لیست قرار میده و همراه با سایر ایمیل‌های مشابه، به دیگران می‌فروشه.

این موضوع در مورد همه لیست‌ها صدق نمی‌کنه، اما با قطعیت میشه گفت که درصد بالایی از اون‌ها نامعتبر هستن و دقیقاً از همین روش به وجود اومدن.

۳. خرید لیست ایمیل، ارسال‌های شما را با مشکل مواجه می‌کند

زمانی که یک آدرس ایمیل، مقدار زیادی ترافیک رو در یک بازه زمانی، دریافت یا ارسال کنه، سرور ایمیل نسبت به آی پی مورد نظر مشکوک میشه.

حالا فرض کنید که شما بعد از خرید لیست ایمیل نامعتبر، حجم زیادی پیام رو از آدرس خودتون به این ایمیل‌ها ارسال کردین. اگر مقدار اضافه شدن به هرزنامه یا اسپم شدن ایمیل‌های ارسالی توسط مشتری افزایش پیدا کنه، سایر ارسال‌های شما با مشکل و اختلال مواجه میشن.

دلیل این اتفاق، مسدود شدن آی پی یا آدرس ایمیل شماست. زمان زیادی طول می‌کشه که با فعالیت اصولی، بتونید این مشکل رو بر طرف کنید و این زمان، به ضرر کسب‌وکار شماست.

به همین دلیل، توصیه میشه که اعتبار آدرس خودتون رو با ایمیل‌های نامعتبر، به خطر نندازید.

مسدود کردن اسپم

۴. مخاطبان احتمالی را از دست می‌دهید

اگر یک فرد شما رو نشناسه و با خواست خودش، آدرس ایمیلی رو ثبت نکنه، تمایلی هم به دریافت پیام‌ها و تبلیغات شما نداره.

حالا اگر با این شرایط، شروع به ارسال پیام‌های پی‌درپی به چنین افرادی کنین، قطعاً باعث ناراحتی اون‌ها خواهید شد.

این ناراحتی، تصویر بدی از برند شما در ذهن فرد می‌سازه و توجه اون رو کاهش میده. تمام این فرایند، دست‌به‌دست هم میدن و مخاطبی که احتمال داشت به مشتری شما تبدیل بشه رو از بین می‌بره.

تنها دلیل موجود هم اینه که شما فرصتی برای شناخت مخاطب نداشتید و نتونستید توجه اون فرد رو با محتوای موردعلاقش، جلب کنید.

خرید لیست ایمیل

۵. با خرید لیست ایمیل، جریمه می‌شوید

به جز تمام مواردی که در موردشون صحبت کردیم، خرید لیست ایمیل باعث جریمه شما هم میشه.

وقتی تعداد ایمیل‌های هرزنامه افزایش پیدا کنه، سرویس‌های ایمیل، آدرس شما رو یک مزاحم تشخیص میدن. با این اتفاق ممکنه در یک بازه‌ی زمانی کوتاه یا حتی همیشه، امکان ارسال پیام از ایمیل خودتون رو از دست بدین.

از چه روش‌های ایمیل جمع‌آوری کنیم؟

احتمالاً با فهمیدن مشکلات خرید لیست ایمیل، حالا از خودتون می‌پرسید که چاره چیه؟ از کجا میشه یه لیست ایمیل خوب و بی‌نقص رو به ‌دست آورد؟

نگران نباشید، در این بخش چند پیشنهاد عالی داریم که می‌تونه به شما در جمع‌آوری لیست ایمیل هدف‌دار کمک کنه.

  1. در سایت خودتون از ابزارهای آنلاین استفاده کنید و با وارد کردن ایمیل، به مخاطب اجازه دسترسی بدین. (مثل تست‌های آنلاین، ابزارهای آنالیز و …)
  2. محتواهای رایگان و بسیار مفیدی برای مخاطب‌ها تولید کنید که با دریافت ایمیل، قابل دانلود باشن. (آموزش کوتاه، ویدئوی خاص، کتاب الکترونیک، وبینار و …)
  3. اگر سایت یا اپلیکیشنی دارین که محتواهای ارزشمندی در اون به اشتراک می‌ذارین، میشه دسترسی برخی محتوا‌ها رو فقط با عضویت و وارد کردن ایمیل، فعال کرد.
  4. کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنین و برای دسترسی به تخفیف و … از مخاطب ایمیل بخواید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما رو با معایب خرید لیست ایمیل آشنا کرده و دلایل این موضوع رو با هم بررسی کنیم.

قطعاً هر شخص یا شرکتی دوست داره در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مشتریان بیشتری رو به دست بیاره و از این طریق به درآمد بالاتر برسه، اما خرید لیست ایمیل روش درستی نیست.

این کار، علاوه بر فایده نداشتن و زیاد کردن هزینه‌ها، می‌تونه به اعتبار شما هم آسیب بزنه. بدبینی مخاطب در مورد یک برند، باعث میشه تا محتواهای مفید شما هم کمتر دیده بشن و هزینه‌های تبلیغ و جذب مجدد مخاطب، افزایش پیدا کنه.

بنابراین، سعی کنین به جای استفاده از لیست‌های آماده، ایمیل‌های مخاطبان مناسب خودتون رو جمع‌آوری کنین.

مطمئن باشید که زمان گذاشتن برای این موضوع، ارزش تلاش رو داره و نتیجه‌ی مثبت خودش رو در کسب‌وکار شما نشون میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *