فروشگاه اینترنتی استیکر

چطور یک کسب‌وکار ساخت استیکر راه اندازی کنیم؟

در همین ابتدای کار بیایین با هم صادق باشیم، حقیقت اینه که راه‌اندازی یک کسب‌وکار، اونقدری که به نظر میاد راحت نیست و همیشه رقابت زیادی توی بازار وجود داره. با این حال تو برخی زمینه‌ها رقابت ساده‌تره و می‌شه گفت که شدت رقابت کمتره. یکی از این زمینه‌ها، ساخت و فروش استیکر هستش.

در دنیای الکترونیک امروز، مشتریا بیش از هر زمان دیگه‌ای از مشاغل کوچک حمایت می‌کنن و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک دسترسی به مخاطبان در سراسر جهان رو آسون‌تر از قبل کردن.

به عبارت دیگه باید بگیم که اجاره و رهن مغازه‌های گرون‌قیمت رو فراموش کنین، بهترین مکان برای داشتن یک کسب‌وکار ساخت و فروش استیکر، پلتفرم‌های فروش آنلاین هستن!

توجه داشته باشین که داشتن چندتا ایده استیکر شمارو ثروتمند نمی‌کنه، اما اگه چشم‌انداز، استراتژی تجاری و اخلاق کاری قوی داشته باشیه، می‌تونین در طول زمان درآمد معقول و قابل‌توجهی داشته باشین.

در این مقاله چند نکته و ترفند در مورد نحوه ساخت استیکر و همچنین راه‌اندازی و اجرای یک کسب‌وکار سفارشی استیکر رو با هم بررسی می‌کنیم.

اگه به دنبال یک کسب‌وکار راحت و زودبازده هستین، جای درستی اومدین. این مقاله کوتاه می‌تونه خیلی سریع شما رو به درآمد برسونه.

نکات مهم برای راه‌اندازی کسب‌وکار ساخت استیکر

۱- سبک کاری استیکرهاتون رو انتخاب کنین.

همین ابتدای کار در مورد انواع استیکرهایی که می‌خواین طراحی کنین و بفروشین تصمیم بگیرین. اگر سرمایتون محدوده نمی‌تونین همه‌ی انواع استیکرهایی که تو بازار وجود دارن رو طراحی و تولید کنین.

برای مثال ابتدا تصمیم بگیرین که قراره استیکرهای شما از چه جنسی تولید بشن:

  • کاغذ
  • پلی استر
  • وینیل

استیکرای کاغذی همون طوری که از اسمشون پیداست از کاغذ نازک ساخته‌ شدن و معمولاً برای برچسب زدن به اقلام مختلف استفاده می‌شن. این استیکرها ضد آب نیستن و به راحتی خراب میشن.

استیکرهای پلی استر دوام بیشتری نسبت به استیکرهای کاغذی دارن و کمتر پاره می‌شن و البته ضد آب هم هستن. هرچند استیکرای پلی استر بیشتر برای برچسب زدن استفاده می‌شن، اما می‌تونن تزئینی هم باشن. استیکرهای پلی استر یک حد وسط عالی بین استیکرهای کاغذی ساده و استیکرهای وینیل شیک هستن.

استیکرهای وینیل ضخیم‌تر از استیکرهای پلی استر هستند و وقتی لمینت بشن، ضد آب میشن و ماندگاری بالایی دارن. این استیکرها انعطاف‌پذیرن و می‌شه اونارو به هر سطح صافی، چسبوند.

باید بگم که با توجه به نیازهای بازار برچسب‌های وینیل بهترین گزینه برای راه انداختن یه کسب‌وکار استیکر هستن.

۲- مخاطب هدفتون رو مشخص کنین

قبل شروع طراحی و تولید استیکر، باید مشخص کنین که برای کدوم بازه سنی و برای چه مخاطب هدفی قصد تولید استیکر دارین.

بزارین ساده‌تر بگم، باید همین اول کار معلوم باشه قراره با کیا طرف باشین.

سلیقه مشتری روی تمام ابعاد کار شما تأثیر می‌ذاره. برای مثال اگه می‌خواین برای بچه‌های زیر ۸ سال استیکر طراحی کنین، باید سراغ طرح‌های بچگانه برین.

شاید مشتری هدف شما دانش آموزای دبیرستانی باشن و شاید هم قصد دارین برای خانومای خونه‌دار استیکرهای آشپزخانه تولید کنین.

خیلی فرق نداره ولی به هر حال باید همین ابتدای کار مخاطب و مشتری هدفتون رو تعیین کنین.

۳- استیکرهاتون رو طراحی کنین.

برای طراحی استیکر، باید از نرم‌افزار طراحی یا یک ابزار طراحی آنلاین استفاده کنین. یادگیری نحوه استفاده از این نرم افزارها ممکنه یکم طول بکشه، اما خبر خوب اینه که اکثر این نرم افزارها محیط نسبتاً کاربرپسندی دارن و یادگیریشون اصلا سخت نیست.

یه توصیه جدی: طراحی استیکرهاتون رو خودتون انجام بدین. چون اگه بخواین بدین بیرون براتون طراحی کنن برای طراحی هر استیکر و یا تغییر طراحی‌ها مجبورین هزینه پرداخت کنین.

۴-  تصمیم بگیرین که خودتون می‌خواین استیکرهاتون رو بسازین یا بدین به یه تولید کننده معتبر براتون بسازه.

برعکس طراحی استیکر، اینکه ساخت استیکر رو به یه تولید کننده بسپرین اصلا ایده بدی نیست. خرید تجهیزات تولید همین ابتدای کار ممکنه نیاز به سرمایه زیادی داشته باشه. می‌تونین انتخاب کنین که همه چیز رو خودتون انجام بدین یا چاپ رو به یه تولید کننده معتبر، بسپرین. هزینه‌های مربوط به تجهیزات، لوازم، نیروی کار، هزینه پست و سایر هزینه‌ها رو محاسبه کنین تا مشخص کنین کدوم گزینه براتون مقرون به صرفه‌تره.

۵- سایت فروشتون رو آماده کنین.

پس از آماده شدن استیکرها، نوبت به فروش اون‌ها می‌رسه. بهترین کار هنگام راه اندازی یک کسب و کار استیکر، استفاده از تجارت الکترونیک و فروش آنلاینه.

یک سایت مخصوص فروش استیکر سفارش بدین و تا زمان آماده شدن سایت، عکس‌های جذاب از استیکرها بگیرین و محتواهای مشتری پسند برای سایت‌تون آماده کنین.

روی این بخش از کار می‌تونین حسابی رو شرکت ما حساب کنید و کار طراحی یه وبسایت فروشگاهی فوق‌العاده رو به ما بسپارین.

۶- استیکرها رو قیمت گذاری کنین.

یک استراتژی قیمت گذاری مؤثر ارائه بدین. رقبای خودتون رو بررسی کنین تا مشخص بشه میانگین قیمت استیکرها چقدره. فراموش نکنین، حتی اگه می‌تونین استیکرهای ارزون تولید کنین، نباید قیمت‌های بازار رو بشکنین. هیچ‌کس از این کار سود نمی‌بره، نه شما و نه رقیباتون. هزینه‌های تولید، بسته‌بندی و هزینه‌های حمل‌ونقل رو برای قیمت گذاری در نظر بگیرین. برای افزایش درآمد به ازای هر فروش، برچسب‌ها رو به صورت مجموعه‌ای بفروشین. همچنین می‌تونین برای افزایش فروشتون مشوق‌هایی مثل «۵ تا بخرین، ۱ استیکر رایگان دریافت کنین» ارائه بدین.

فروشگاه استیکر

قدم به قدم مراحل تولید استیکر

قدم اول: کاغذ استیکر رو انتخاب کنین.

اگه قصد دارین خودتون استیکرها رو تولید کنین، به کاغذ استیکر وینیل (کاغذ پی وی سی) قابل چاپ نیاز دارین. قیمت کاغذ پی وی سی به اندازه و تعداد کاغذا بستگی داره.

قدم دوم: لمینت رو انتخاب کنین.

لایه لمینت روی کاغذ وینیل قابل چاپ اعمال می‌شه، اونو ضد آب می‌کنه و عمر استیکرها رو افزایش می‌ده.

قدم سوم: یه پرینتر بخرین.

برای ساخت استیکرهای باکیفیت، به یه چاپگر باکیفیت‌ چاپ بالا نیاز دارین. در نظر داشته باشین که قیمت پرینترهای مناسب کار شما، از قیمت پرینترهای معمولی که فقط قابلیت چاپ روی برگه‌های A4 ساده رو دارن، بیشتره. خریدن یک پرینتر ارزون قیمت ممکنه شما رو با مشکلات تعمیر و گرفتاری هر روزه خراب شدن پرینتر مواجه کنه.

قدم چهارم: یه دستگاه برش وینیل تهیه کنین.

می‌تونین وینیل رو با استفاده از قیچی یا یه چاقوی صنایع دستی هم برش بدین، اما این کار به شدت زمان‌بره و ممکنه برش‌های شما دقیق نباشن.  یه دستگاه برش وینیل به شما کمک می‌کند تا به برش‌های دقیق برسین و در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی استیکر رو برش بزنین. دستگاه‌های برش وینیل برندهای Circuit و Silhouette محبوب‌ترین دستگاه‌ها بین سازندگان برچسب هستند.

قدم پنجم: وقت ساخت استیکرها رسیده.

بعد از تموم شدن طراحی استیکرها، اونارو با استفاده از چاپگر جوهر افشان روی یه تکه وینیل قابل چاپ، پرینت بگیرین. قبل از اعمال لایه لمینت، صبر کنین تا جوهر کامل خشک بشه. استیکرها رو با دست یا با دستگاه برش بدین.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

تولید و فروش استیکر، یه کسب‌وکار راحت و زودبازده برای تمام کساییه که دوست دارن برای خودشون کار کنن و یا حتی شغل دوم داشته باشن. فرقی نمی‌کنه دانش آموز باشین و یا یه خانم خونه‌دار که امکان کار کردن در محیط بیرون خونه رو ندارین، ساخت و فروش استیکر کاری نیست که نتونین از پسش بربیاین.

کمی خلاقیت به خرج بدین و استیکرهای فوق العاده‌ای طراحی کنین که به سرعت به فروش می‌رسن. قیمت گذاری رو منصفانه انجام بدین و البته جوری قیمت گذاری کنین که کیفیت کارتون زیر سوال نره. و اما اصل آخر یک وب سایت و یا یه صفحه فروش تو اینستاگرام بسازین و دیوانه وار تبلیغش کنین.

موفق باشین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *