کارهایی که در فروش آنلاین موجب رضایت مشتری می شود.

۱۰ چیزی که هر مشتری هنگام خرید آنلاین از آن قدردانی می کند.

این روزها میلیون‌ها فروشگاه آنلاین وجود داره؛ به این معنی که باید برند دیجیتال خودتون رو تا جایی که می‌تونید، متمایز کنید. برای افزایش شانس موفقیت کسب‌وکارتون، باید رضایت مشتری رو کسب کنید. برای کسب رضایت مشتری باید به نکاتی که هر مشتری هنگام خرید آنلاین از آن قدردانی می‌کنه، توجه داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ده چیزی که هر مشتری هنگام خرید آنلاین از آن قدردانی میکنه رو براتون بیان کنیم.

برای کسب رضایت مشتری باید به نکات زیر دقت کنید

۱. ناوبری آسان

پیش از هر چیزی، فروشگاه اینترنتی شما باید ناوبری راحتی داشته باشه؛ یعنی گشت‌وگذار در فروشگاه آنلاین باید راحت باشه و هیچ پیچیدگی در سایت وجود نداشته باشه. وقتی که سایت خودتون رو طراحی می‌کنید، حواستون باشه که هیچ مشکلی در کلیک‌کردن روی صفحات اصلی وجود نداشته باشه. همچنین حواستون باشه که کاربر بتونه خیلی راحت هر چیزی که می‌خواد رو داخل سایت پیدا کنه.

۲. تسویه حساب سریع

رضایت مشتری از تسویه حساب سریع

مطمئن بشید که فرآیند پرداخت سایت، کارآمد و ساده است. بین اضافه کردن محصول به سبد خرید و رفتن به صفحه پرداخت، ده‌ها صفحه یا مانع ایجاد نکنید. حواستون باشه که همه هزینه‌ها رو به‌طور کامل توضیح بدید. می‌تونید از نرم‌افزار حسابداری تجاری اختصاصی استفاده کنید که ویژگی‌های مهمی مثل قالب‌های صورت‌حساب سفارشی و صورت‌حساب خودکار داره تا تجربه خرید خوبی به مشتری ارائه بده و رضایت مشتری رو جلب کنه.

۳. عدم استفاده از پاپ آپ

مهم نیست که فکر کنید تبلیغات پاپ آپ می‌تونه برای درآمدزایی سایت‌تون عالی باشه، شما باید از این تبلیغات اجتناب کنید. کاربران قبلاً صفحه فرود شما رو دیدن یا یک محصول خاص رو انتخاب کردن؛ بنابراین نیازی به پاپ آپ‌های آزاردهنده نیست و باید از اون‌ها دوری کنید. این پاپ آپ‌ها ممکنه مشتری رو از خرید پشیمون کنه.

۴. قیمت‌گذاری شفاف

وقتی که محصولات خودتون رو فهرست‌بندی می‌کنید، حواستون باشه که قیمت‌گذاری واضحی داشته باشید تا مشتریان بدونن که برای هر محصول یا خدمات در سایت شما چه هزینه‌ای باید پرداخت کنن. این هزینه حتی شامل هزینه ارسال سفارش هم میشه. هرچه هزینه‌ها واضح‌تر باشن، مشتریان با احتمال بیشتری، تسویه حساب می‌کنن و سفارش خودشون رو تکمیل می‌کنن، چون از ابتدا می‌دونن که چه هزینه‌های رو قراره بپردازن. این کار می‌تونه باعث جلب رضایت مشتری بشه.

۵. روش‌های متعدد برای پرداخت

اگر خرید از سایت شما راحت باشه، مشتریان با احتمال بیشتری سفارش خودشون رو تکمیل می‌کنن. بدین ترتیب هرچه انعطاف بیشتری از نظر پرداخت داشته باشید، کاربران با احتمال بیشتری از فروشگاه شما خرید می‌کنن.

طبیعتاً پرداخت کارت اعتباری و نقدی برای سایت فروش آنلاین اهمیت زیادی دارن. در واقع، ۷۱ درصد از مشتریان ترجیح میدن که از کارت اعتباری برای خرید آنلاین استفاده کنن.

۶. یادآوری سبد خرید رهاشده

تجارت الکترونیک

حتی وفادارترین مشتریان هم ممکنه گهگاهی در وسط مسیر خرید براشون کاری پیش بیاد و فراموش کنن که محصولی رو در سبد خریدشون گذاشتن. می‌تونید برای مشتریان ایمیل بفرسید و یادآوری کنید سبد خرید خودشون رو رها کردن و احتمالاً مشتریان زیادی دوباره وارد سایت میشن و خرید خودشون رو تکمیل می‌کنن. فقط حواستون باشه که این ایمیل‌ها دوستانه باشن و باعث آزار مشتری نشن و رضایت مشتری رو از بین نبرن.

۷. خدمات مشتری

شما باید چند کانال خدمات مشتری رو برای فروشگاه آنلاین خودتون ارائه بدید؛ یک آدرس ایمیل و یک سرویس چت آنلاین. استفاده از ربات‌های چت میتونه برای خریداران آنلاین مفید باشه، چون می‌تونن به پشتیبانی سریع دسترسی داشته باشن و نیازی نیست که چندین ساعت یا روز منتظر جواب‌دادن شما بمونن. این برای شما هم خوبه، چون مجبور نیستید برای پشتیبانی آنلاین، کارمندان ۲۴ ساعته استخدام کنید.

۸. ارائه پیشنهادهای ویژه

خریداران آنلاین عاشق شخصی‌سازی و پیشنهادات ویژه هستن؛ بنابراین سعی کنید پیشنهادات ویژه رو از طریق تبلیغات ایمیلی ارائه بدید. ارائه پیشنهادات ویژه نه تنها فروش بیشتری رو برای بهترین محصولات شما به ارمغان میاره، بلکه می‌تونه رضایت مشتری رو کسب کنه و مشتریان وفاداری برای شما جذب کنه.

۹. زمان بارگذاری سریع سایت

رضایت مشتری از سرعت بالای سایت

سایت شما نباید نسبت به رقبا کندتر باشه. با در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن بشید که سایت شما به سرعت بارگیری میشه و اطمینان حاصل کنید که میزبانی وب قوی برای تجارت الکترونیک خودتون دارید. صفحات سایت شما باید به‌طور متوسط در کمتر از یک ثانیه بارگیری بشن.

۱۰. ارسال رایگان سفارشات

سعی کنید در صورت امکان، سفارشات رو به‌صورت ارسال رایگان برای مشتریان بفرستید. همچنین می‌تونید مبلغی رو در نظر بگیرید و اگر مشتریان بیشتر از مبلغ مورد نظر خرید کردن، ارسال سفارشات‌شون رو رایگان انجام بدید تا رضایت مشتری رو جلب کنید.

سخن پایانی

اجرای این نکات در کسب‌وکار آنلاین شما باعث رضایت مشتری و جذب مشتریان وفادار میشه که طی سال‌های طولانی از شما خرید می‌کنن. اینطوریه که می‌تونید برای بلندمدت به عنوان یک کسب‌وکار برنامه ریزی کنید و فرصتی برای رشد کسب‌وکارتون فراهم میارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *