محصول بیشتر و فروش بیشتر

محصول بیشتر = فروش بیشتر

همه ما عبارت معروف «هر چی بیشتر، بهتر» رو بارها و بارها شنیدیم. این گزاره توی تجارت الکترونیک و مخصوصاً فروش بیشتر کاملاً درسته. افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما به عواملی مثل ترافیک بیشتر، مقدار و حجم سفارش بیشتر و نهایتاً پول بیشتر بستگی داره. ولی هم‌زمان که برای رشد کسب‌وکارتون تلاش می‌کنید، باید به قانون «هر چی بیشتر، بهتر» درباره تعداد و تنوع محصولات روی سایت هم وفادار بمونید. ولی داشتن محصول بیشتر، چطور میتونه باعث افزایش فروش اینترنتی بشه؟ برای این سؤال مهم ۵ تا جواب خوب وجود داره!

۱. آیتم‌های بیشتر، پول بیشتر!

اینکه خیلی از فروشگاه‌ها این قاعده بدیهی اما مهم رو رعایت نمیکنن، واقعاً عجیبه! برای فروش بیشتر بهتره اگه محصولی رو می‌فروشید، لوازم جانبیش رو هم موجود کنید. مثلاً اگه محصول X برای کار کردن باتری لازم داره، باتری رو هم داشته باشید. البته درآمد این فروش‌های جانبی (که شاید گاهی کمتر از ۱۰ هزار تومن باشه) به‌صورت تک‌تک شاید در نگاه اول زیاد به نظر نرسه. ولی مثل گلوله برفی کوچیکی میمونه که در طول زمان، با پایین اومدن از کوه بزرگ و بزرگ‌تر میشه و تأثیر زیادی روی فروش و درآمد میذاره.

۲. حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید!

آخرین باری رو به یاد بیارید که برای خرید اینترنتی وارد یه فروشگاه آنلاین شدید. احتمالاً فروشگاهی مثل دیجی کالا یا گزینه‌های مشابه رو انتخاب کردید. چون می‌دونستید اون چیزی رو که دنبالش هستید، حتماً اونجا پیدا می‌کنید. البته مطمئناً نمیتونید به این زودی‌ها به سطح این فروشگاه‌ها برسید؛ ولی باید این اطمینان رو توی مشتری ایجاد کنید که میتونه تمام لوازم موردنیازش رو توی فروشگاهتون پیدا کنه. اگه لوازم و تجهیزات بافندگی می‌فروشید، پس باید هر چیزی رو که یه بافنده ممکنه بهش نیاز پیدا کنه، توی ویترینتون داشته باشید. این جامع بودن، باعث اطمینان مشتری، افزایش اعتبار کسب‌وکار و نهایتاً فروش بیشتر میشه.

۳. دایره مشتری‌های بالقوه‌تون وسیع‌تر میشه!

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

اگه فقط چند تا کالای معدود بفروشید، دایره مشتری‌های بالقوه فروشگاهتون خیلی تنگ و محدود باقی میمونه. اینکه فرضاً یه فروشگاه لوازم بافندگی دارید، به این معنا نیست که نتونید اقلام نیمه مرتبط دیگه رو توی اون بفروشید. بهتره تنوع و دامنه‌ی موجودی سایت فروشگاهی یه ذره بیشتر از حوزه اصلی کارتون باشه. این‌طوری به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید و این به معنای افزایش مشتری بالقوه و فروش بیشتر خواهد بود.

۴. فرصت بیشتری برای نقد و بررسی گیرتون میاد!

هیچ می‌دونستید گوگل توی رتبه‌بندی صفحات وب و الگوریتم جستجوش از مطالب نقد و بررسی زیاد استفاده میکنه؟ این یعنی اگه صفحه محصول شما، محتوای تخصصی خوبی داشته باشه و در کنارش بتونه به محلی برای تبادل نظر کاربران تبدیل بشه، میتونه جایگاه بهتری بگیره. علاوه بر این، گوگل به سایت‌های خوش ساختی که ساختار کاربرپسندی داشته باشن، علاقه زیادی نشون میده. بنابراین داشتن آیتم‌های زیاد با توضیحات محصول خوب به ارتقای سایت شما توی رتبه‌بندی کمک زیادی میکنه.

۵. درک بهتری از نیازها و خواسته‌های مشتری پیدا می‌کنید!

مطمئناً قرار نیست هر محصولی که توی فروشگاه اینترنتی‌تون دارید، محبوب و پرفروش باشه. ولی اگه محصولات زیادی نداشته باشید، هیچ‌وقت نمیتونید محصولات محبوبی رو که درآمد و فروش بیشتری میارن، از محصولات دیگه تشخیص بدید. پیشنهاد ما اینه که روی بعضی از کالاها ریسک کنید. با این کار چه‌بسا گروه بزرگی از مشتری‌ها رو کشف کنید که دنبال یه محصول خیلی خاص هستن و شما قبلاً از وجودشون بی‌خبر بودید. با بینشی که از نیاز خریدار به دست میارید می‌تونید کمیت و کیفیت موجودی فروشگاهتون رو بهینه کنید.

حرف آخر

حالا با توجه به دلایلی که برای اثبات معادله‌ی محصول بیشتر= فروش بیشتر مرور کردیم، قبول دارید که هر چی بیشتر، بهتر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *