مشتری و پیدا کردنش، همیشه جزو اولین و مهمترین دغدغههای فروشندههاست.
حالا اگه سایت فروشگاهی (فروشگاه اینترنتی یا آنلاین شاپ) داشته باشید، این دغدغه دوچندان میشه.
تو این مطلب سعی میکنیم بگیم که چطوری میتونیم برای سایت فروشگاهی خودمون مشتری پیدا کنیم، و نحوه و راههای مختلف پیدا کردن مشتری رو بیان میکنیم.
۱. پیدا کردن مشتری از طریق تبلیغات
یکی از اولین راههایی که به ذهن همه میرسه، تبلیغ کردنه، که اتفاقاً گزینۀ خوبیه؛ فقط شرایطی داره.
شما باید بازار هدف و مشتریهای بالقوهتون رو بشناسید و استراتژی تبلیغاتتون رو بر این اساس بچینید.
مثلاً اگه بازار هدف شما نوزادها هستن، نباید سایت فروشگاهیتون رو بین مردهای مجرد تبلیغ کنید.
تو این مورد، مشتریهای بالقوۀ شما، خانمها هستن (بهخصوص خانمهایی که تازه فرزندشون به دنیا اومده) و شما تبلیغاتتون رو باید بین این گروه انجام بدید.
این کار باعث میشه افرادی که به محصول ارائهشدۀ شما احتیاج دارن به سایتتون بیان.
راههای مختلفی هم برای انجام تبلیغات وجود داره.
تبلیغات تو گوگل ادز، تبلیغات سنتی مثل تهیۀ بروشور و بنر، تبلیغات تو شبکههای اجتماعی و…
۲. پیدا کردن مشتری از طریق جستوجوی گوگل
برای اینکه مشتریها با جستوجو کردن نام سایت شما، محصولات شما یا نام کسبوکار شما تو گوگل، بتونن وارد سایت شما بشن، در اولین قدم، سئوی سایت شما باید قوی باشه.
سئو به اقداماتی گفته میشه که روی سایت شما انجام میشه تا موتورهای جستوجو (مثل گوگل) بتونن سایت شما رو بهدرستی بشناسن و با توجه به عبارتی که کابر جستوجو کرده، شما رو به کاربر نشون بدن.
مثلاً اگه زمینۀ کاریِ شما تو حوزۀ پوشاک نوزاده، سئوی سایت شما باید طوری انجام شده باشه که وقتی کاربر مثلاً عبارت «خرید لباس نوزاد» رو جستوجو میکنه، شما یکی از گزینههایی باشید که گوگل به کاربر نشون میده.
البته سئو، فاکتورهای داخلی و خارجیِ زیادی داره که تو این مطلب از گفتنشون صرفنظر میکنیم.
بعد از سئو، داشتن یه وبلاگ (یا مجله) تو سایتتون، خیلی میتونه به پیدا کردن مشتری برای سایتتون کمک کنه.
تو وبلاگ میتونید از کارِتون بگید و با استفاده از کلمههای کلیدی مناسب، کاربر رو به وبلاگتون بیارید و از اونجا به سایتتون منتقلش کنید.
۳. جذب مشتری جدید از طریق مشتریهای فعلی
یکی از بهترین راههای بازاریابی، بازاریابی دهانبهدهان هست.
بازاریابی دهانبهدهان، بهطور خیلی ساده یعنی اینکه مردم شما رو به دیگران معرفی کنن.
مثلاً اگه شما یه باشگاه مشتریان داشته باشید و یا خدمات خوبی به کاربر ارائه بدید، به طوری که کاربر راضی باشه و همیشه ترجیح بده که از شما خرید کنه، احتمالش خیلی زیاده که شما رو به دیگران معرفی کنه.
طبق گزارش بنیاد «پژوهشهای رسانهای نیلسن»، ۹۲% از مصرفکنندهها، پیشنهادهای دوستان یا خانوادهشون رو بیشتر از هر نوع دیگهای از تبلیغات باور میکنن.
پس این گزینه، میتونه گزینۀ خیلی مناسبی باشه.
۴. جذب مشتری از طریق پیامک
پیامک تبلیغاتی هم یکی دیگه از راههاییه که میشه باهاش مشتری جذب کرد.
برای این کار باید یه پنل پیامکی بخرید و بعد از اون، برای شمارههای مختلف پیامک بفرستید.
دقت کنید که تو پیامک ارسالی، لینک سایتتون باید بههمراه یه متن جذاب قرار بگیره تا بتونید مشتری جذب کنید.
خب! اگه برای انجام هرکدوم از مواردی که گفته شد نیاز به کمک داشتید، میتونید با شرکت ما تماس بگیرید تا راهنماییهای لازم رو انجام بدیم.
شماره تماس (شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۷): ۰۱۳۳۳۶۰۹۰۶۴
وبسایت کاراوب: https://www.karawebco.ir
طراحی سایت فروشگاهی: https://www.karawebco.ir/ecommerce.html
برای خوندن مطالب بیشتر، به صفحۀ اصلی وبلاگ کاراوب مراجعه کنید.