رشد سود فروشگاه آنلاین

۱۰ روش برای رشد فروشگاه اینترنتی شما

رشد فروشگاه اینترنتی و افزایش درآمد، بزرگ‌ترین دغدغه‌ برای صاحبان کسب‌وکارها به‌حساب میاد. متأسفانه بعضی از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، فکر می‌کنند که به‌محض تأسیس فروشگاه اینترنتی، فروش فوق‌العاده‌ای رو تجربه می‌کنن.

اگر بخوایم با هم صادق باشیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که مشتری قرار نیست فقط با داشتن یک فروشگاه اینترنتی، برای خرید از شما صف بکشه.

قطعاً این اتفاق دور از ذهن و غیرممکن نیست، اما نیاز به یک‌سری فرایند داره که قراره در این مقاله در مورد اون‌ها صحبت کنیم.

احتمالاً حالا که در حال خوندن این مقاله هستین، قصد دارید به رشد فروشگاه اینترنتی خودتون کمک کنید.

بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تا انتهای نوشته همراه ما باشید.

۱.اشکالات سایت رو بر طرف کنید

سایت‌ها، جزئیات زیادی دارن که خیلی از اون‌ها از دید مخاطب پنهانه. تحقیقات نشون داده که مراجعین یک سایت، در ۸۰ درصد مواقع هیچ مشکلی رو به صاحب سایت، گزارش نمیدن و این می‌تونه خیلی بد باشه.

اگر به واسطه‌ی پایین‌بودن سرعت سایت، کوچیک بودن دکمه‌های خرید، ریز بودن نوشته‌ها یا حتی باز نشدن صفحات، مخاطبان خودتون رو از دست می‌دید، اصلاً جای تعجب نداره.

شما باید به طور دائم تمام قسمت‌های فروشگاه اینترنتی خودتون رو بررسی کنید و فوراً مشکلات موجود رو از بین ببرید.

۲. رشد فروشگاه اینترنتی با بهبود سئو

بهینه‌سازی صفحات برای موتورهای جستجو که به‌صورت خلاصه سئو نام داره، می‌تونه به بیشتر دیده شدن سایت شما کمک کنه.

وقتی محتواها، محصولات و به‌ طور کل، فروشگاه شما بیشتر دیده بشه، کاملاً طبیعیه که مخاطبان بیشتری رو جذب می‌کنه و منجر به پیشرفت فروشگاه میشه.

سئو، بخش‌های مختلفی داره که شامل بهینه‌سازی لینک‌های داخلی، چیدمان صفحات و دسته‌بندی‌ها، لینک‌سازی خارجی، تولید محتوا و … میشه.

مطمئن باشید که با کمک‌گرفتن از کارشناسان سئو و بهینه‌کردن فروشگاه خودتون، می‌تونین رشد بیشتری رو تجربه کنید.

۳. حتماً محتواهای مفید و یک بلاگ داشته باشید

یکی دیگه از کارهای تأثیرگذاری که باعث افزایش آگاهی مخاطب و اعتمادسازی میشه، ارائه محتواهای مفید و ارزشمند به اون‌هاست.

محتواها می‌تونن در قالب صوت، اینفوگرافیک، مقاله یا ویدئو در اختیار مخاطب‌ها قرار بگیرن و اطلاعات مفیدی رو پیرامون محصولات ما به اون‌ها منتقل کنن.

در ضمن، با استفاده از محتوا توانایی مانور شما در سئو افزایش پیدا می‌کنه و نتایج مثبت رو زودتر به ارمغان میاره.

۴.  برای رشد فروشگاه اینترنتی، تبلیغات رو فراموش نکنید

رشد فروش با تبلیغات

تبلیغات یکی از راه‌های مؤثر برای رشد همه کسب‌وکارهاست. تأثیر تبلیغات در رشد فروشگاه اینترنتی خیلی زیاده، اما انجام اون و انتخاب نوع یا مکان تبلیغ، نیاز به آموزش و تجربه‌کردن داره.

بعضی از افراد فکر می‌کنند که تبلیغات فقط برای یک بازه زمانی یا موقعیت‌های خاص نیازه، ولی این تصور کاملاً غلطه.

تبلیغ‌کردن دقیقاً مثل کاتالیزور عمل می‌کنه و در کنار فعالیت اصولی، به‌صورت همیشگی باعث نتایج بهتر میشه.

شما می‌تونید با کمی تحقیق در مورد مخاطبان خودتون، مکان‌هایی رو برای معرفی محصولات و فروشگاه خودتون انتخاب کنید.

۵. در مورد مخاطبان هدف و نیاز اون‌ها، تحقیقات بیشتری انجام بدید

این قضیه که ما نمی‌تونیم همه افراد رو از خودمون راضی نگه داریم، کاملاً درسته و اهمیت اون در کسب‌وکارهای اینترنتی، بیشتر هم میشه.

طبیعتاً تمرکز روی گروه خاصی از مخاطب‌ها که محصولات ما بیشتر براشون مناسبه، فعالیت‌های ما رو نظم میده. اینکه ما بدونیم دقیقاً چه افرادی مشتریان واقعی ما هستند، کمک می‌کنه تا بتونیم اطلاعات بیشتری رو هم راجع‌به‌ اون‌ها به‌ دست بیاریم.

نیازها، خواسته‌ها و ویژگی‌های مخاطبان ما، مسیر فعالیت و نحوه مدیریت کسب‌وکار رو روشن می‌کنه و باعث افزایش سطح رضایت میشه.

۶. فروشگاه و داده‌های خودتون رو آنالیز کنید

رفتار کاربران در سایت‌ها، می‌تونه یک نکته کلیدی برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف باشه. نظرات سایت، نقشه‌های حرارتی، سیستم‌های مانیتورینگ مثل آنالیتکس گوگل، گزینه‌های خوبی برای بررسی این نقاط هستند.

اگر مشتریان شما از یک دسته یا گروه محصولات، بازدید بیشتری می‌کنن، شاید بهتر باشه که شما هم تمرکز اصلی خودتون رو بر روی همون گروه بذارید.

یا اگر میزان نرخ خروج در یک صفحه خاص بیشتر از حد نرماله، طبیعتاً داره مشکلی رو به شما گوشزد می‌کنه که میشه با برخی اصلاحات، این مشکل رو بر طرف کرد.

به‌جز موارد اشاره شده، نظرات مخاطبان شما هم می‌تونه تأثیر زیادی در رشد فروشگاه اینترنتی داشته باشه.

پس سعی کنید از این به بعد، بادقت بیشتری نظرات مشتریان یا مراجعه‌کنندگان رو مطالعه کنید و از نکات مفید اون‌ها برای بهبود سایت بهره ببرید.

۷. روش‌های ارتباط با مخاطب رو بهبود بدید

یکی از دلایلی که می‌تونه به جذب بیشتر مشتری در فضای اینترنت کمک کنه، ارتباط داشتن با مخاطب‌هاست. ایجاد اطمینان و همیشه دردسترس‌بودن، به‌خودی‌خود تأثیرات فوق‌العاده‌ای رو در پیشرفت کار به وجود میاره. چون مخاطب می‌دونه در صورت بروز هر مشکلی، شما حضور دارین و پاسخگو خواهید بود.

فروشگاه اینترنتی باید مسیرهای ارتباطی مختلفی رو برای هر نوع مخاطب (کم اطلاع یا آگاه) ایجاد کنه و مهم‌تر اینکه، پاسخ‌گوییِ سریع و خوبی هم داشته باشه.

۸. برای رشد فروشگاه اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید

رشد کسب و کار آنلاین با استفاده از شبکه های اجتماعی

ساده و همیشه در دسترس‌ بودن، از دلایل مهمیه که خیلی از مردم رو به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌کشونه. هیچ‌کس نمی‌تونه قدرت شبکه‌های اجتماعی رو در برندسازی و افزایش فروش دست‌کم بگیره.

بر همین اساس، سعی کنین با حضور در شبکه‌های اجتماعی مناسب و معرفی خلاقانه محصولات، به رشد فروشگاه اینترنتی خودتون کمک کنید.

۹. فرایند خرید رو بهینه و ساده‌تر کنید

احتمالاً شما هم دیده باشید که خرید از بعضی سایت‌ها چقدر پیچیده هست و گاهی لازمه برای یک خرید ۱۰ هزارتومانی، چندین مرحله رو پشت سر بذاریم.

طولانی‌بودن مراحل خرید، گرفتن اطلاعات بی‌مورد و خیلی زیاد، مشخص نبودن دکمه‌های تکمیل فرایند و به طور کل، سخت بودن خرید از فروشگاه اینترنتی، مشتری رو آزار میده.

تمام این مشکلات باعث میشن که خریدار، دیگه به سایت شما مراجعه نکنه و عملاً فروشگاه شما یک‌بارمصرف بشه.

۱۰. رشد فروشگاه اینترنتی با استفاده از ابزارهای جانبی

در دنیای آنلاین، ابزارهای خودکار و هوشمند زیادی وجود دارن که میشه به کمک اون‌ها خیلی از فرایندهای سایت رو بهتر کرد.

به‌عنوان‌مثال، ارائه کوپن تخفیف هوشمند، پیشنهاد خرید محصولات جانبی، ربات‌های پاسخ‌گوی خودکار، سیستم CRM، افزونه‌های مربوط به اطلاع‌رسانی سبد خرید رهاشده و … تنها گوشه‌ای از این ابزارهای قدرتمند هستن.

استفاده از این ابزار‌ها می‌تونه باعث بازگشت مجدد خریدارها، جذب‌شدن اون‌ها و بالارفتن تعامل بشه که در نتیجه، رشد فروشگاه اینترنتی شما اتفاق میوفته.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما رو با ۱۰ روش کاربردی برای رشد فروشگاه اینترنتی آشنا کنیم که همه اون‌ها پیشرفت و افزایش فروش رو برای شما رقم می‌زنن.

شاید به نظر، این مطالب ساده باشن، اما باید بدونید که رعایت هر کدوم از این موارد، می‌تونه چندین پله شما رو به موفقیت نزدیک‌تر کنه.

در اکثر مواقع، حل‌کردن مشکلات فقط با توجه‌کردن به جزئیات برطرف میشن؛ پس برای رشد فروشگاه اینترنتی خودتون، به‌سادگی از هیچ جزئیاتی عبور نکنین.

درسته که راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکارهای آنلاین مشکلات و جزئیات زیادی داره، اما قطعاً نتیجه نهایی ارزش این‌همه تلاش رو خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *