عکاسی از محصول

۵ نوع عکاسی برای فروش آنلاین محصولات

اهمیتی نداره که فکر کنیم این خوبه یا بد؛ ارزش محصولات هر کسب‌وکاری با کیفیت طراحی ویترین دیجیتال آن ارزیابی میشه. اگر وب‌سایتی به‌خوبی طراحی نشده باشه و کاربرپسند نباشه، قابل اعتماد نخواهد بود و میتونه بر توانایی اون برای درآمدزایی تأثیر منفی بذاره. عکاسی از محصول یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش جذابیت وب‌سایت محسوب میشه. تصاویر بزرگ و باکیفیت به بیننده کمک می‌کنن محصولات رو بهتر تصور کنه. که میتونه به معنی تفاوت بین خریدن محصول یا نخریدن کالا باشه. انواع مختلفی از عکس محصول وجود داره و ترکیب‌کردن این عکس‌ها میتونه تنوع مورد نیاز سایت رو به ارمغان بیاره. در این مقاله، در مورد انواع مختلف عکس محصول صحبت می‌کنیم. پس اگر شما هم قصد دارید وب‌سایت کسب‌وکار خودتون رو جذاب و قابل اعتماد بسازید، با ما در این مقاله همراه باشید.

عنواع عکس محصول

۱. نمای تکی یک محصول

نمای تکی

این نوع عکس، رایج‌ترین نوع عکس از محصوله که میتونید در صفحه اطلاعات محصول فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. این عکس‌ها روی یک محصول به‌طور تکی تأکید دارن و معمولاً روی پس زمینه سفید یا سیاه گرفته میشن. به‌طور معمول، همه محصولات موجود در یک سایت در این قالب عکاسی میشن.

موارد استفاده: عکس‌های دوست داشتنی، ساده و مورد نیاز برای محصول جهت قرار دادن در صفحه توضیحات کالا.

نکات: شاید وسوسه بشید که از عکس‌هایی که شرکت سازنده محصول از محصول گرفته استفاده کنید. ممکنه مجبور بشید تا زمانی که عکاسی از محصول رو انجام بدید، از عکس‌های اصلی سازنده استفاده کنید؛ اما تصاویری که مخصوص شما باشن، به سایت و برند شما اعتبار می‌بخشن.

۲. نمای گروهی محصول

نمای گروهی عکس محصول

برعکس نمای انفرادی کالا، نمای گروهی کالا برای نشان‌دادن گروهی از محصولات مورد استفاده قرار می‌گیره. از این مدل عکاسی محصول برای نشان‌دادن نمای گروهی محصولات مرتبط به یکدیگر استفاده میشه.

موارد استفاده: نمایش کل محدوده محصول موجود، پیشنهاد بصری لوازم جانبی یا ایجاد یک تصویر به‌یادماندنی برای صفحه دسته‌بندی محصول شما.

نکات: نشان‌دادن محصول مهمه. سعی کنید محصولات خودتون رو به شکل‌های مختلفی سازماندهی کنید نه اینکه از محصولات فقط در ردیف‌ها و ستون‌های مشخصی عکاسی کنید و توی سایت قرار بدید.

۳. نمای جزئیات

نمای جزعی عکس محصول

این مدل عکس محصول که اغلب برای محصولات فناوری در فروشگاه آنلاین استفاده میشه، بخش‌ها یا ویژگی‌های جداگانه محصول رو نشون میده. این عکس‌ها معمولاً در حالت زوم گرفته میشن و جزئیات مهم محصول رو به بیننده نشون میدن. به عنوان مثال جنس و بافت یک لباس یا آج لاستیک فقط در این نوع عکس قابل نمایش هست.

موارد استفاده: توجه به جزئیات به‌صورت بصری، قطعات با کیفیت یا نمایش برند.

نکات: همون‌طور که در قسمت بالا گفتیم، طوری باید از محصول عکس بگیرید که جزئیات مهم در قاب تصویر حضور داشته باشن. نور همیشه برای عکس‌ها مهمه؛ اما تفاوت بیشتری در جزئیات عکس‌ها ایجاد می‌کنه. به یاد داشته باشید که نور خورشید ایده‌آله؛ بنابراین اگر می‌تونید در فضای باز و زیر نور خورشید عکس بگیرید.

۴. نمای اجزا

نمای اجزای کالا

نمای اجزا یعنی از بخش‌های مختلف محصول به‌صورت جداگانه عکس گرفته میشه. ترکیب عکس‌ها متفاوته؛ اما به‌طور کلی به روشی ثابت گرفته میشه که نشون میده همه قطعات به هم مرتبط هستن.

موارد استفاده: محصولات با قطعات قابل تعویض، مثل این مخلوط‌کن ۳ در ۱ با تیغه و کاسه هم‌زن با خمیرساز.

نکات: به یاد داشته باشید که قسمت‌هایی که در لبه‌های بیرونی تصویر ظاهر میشن، جلب توجه میکنن؛ درست مثل این قلاب خمیر در تصویر زیر.

متن جایگزین: عکس محصول به‌ٌصورت نمای جزء

۵. نمای تیزری

عکس تیزی محصول

از عکس محصول تیزری اغلب برای افزایش علاقه بیننده و نمایش جذابیت هنری استفاده میشه. این عکس‌ها نشون میدن که محصول به گونه‌ای مورد استفاده قرار میگیره که نشان‌دهنده سبک زندگیه و به‌طور کلی شامل استفاده زیاد از وسایل میشه. این نوع عکس معمولاً در صفحات اصلی و تقسیم‌کننده‌های دسته استفاده میشه.

موارد استفاده: زندگی روزمره را با استفاده از عکس‌های صریح نشون میده که محصولات رو در پس‌زمینه یا به عنوان یک عنصر پیش‌زمینه ظریف نمویش میده.

نکات: این عکس‌ها برای هر محصول یا حتی هر فروشگاهی مناسب نیستن و اگر مشتریان از این عکس‌های سبک زندگی خوششون نیاد، ممکنه از خرید محصول یا خدمات شما منصرف بشن. بدین ترتیب، شما باید در استفاده از عکس‌های سبک زندگی محتاط عمل کنید. چنین عکس‌هایی رو برای صفحه اصلی قرار بدید و هرازگاهی این عکس‌ها رو تغییر بدید تا بیننده خسته نشه و به خرید محصولات شما تشویق بشه.

سخن پایانی

برای گرفتن و انتخاب عکس محصولات در صفحه اصلی سایت خودتون به اندازه عکس صفحه محصول و صفحه دسته‌بندی وقت بذارید. در زمان عکاسی از هر محصول چند لحظه‌ای رو به این فکر کنید که اون محصول در نمای تکی، گروهی، همراه با جزئیات و … چطور به نظر میاد. برای گرفتن یک عکس عالی نیازی به دوربین گرون قیمت ندارید؛ حتی دوربین گوشی شما هم میتونه کیفیت دوربین عکاسی رو داشته باشه. تنها چیزی که نیاز دارید، نور عالی و زمان کافی برای بررسی سوژه خودتون از زوایای مختلفه تا در نهایت بتونید بهترین نمای محصول رو پیدا کنید و عکس‌های فوق العاده‌ای بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *